איך מתמודדים עם דיכאון אחרי לידה

איך מטפלים בדיכאון

התחושה של חיבוק תינוק היא עילאית, כאשר המגע של האם בתינוק הוא כזה שמאופיין בתשעה חודשים של המתנה בה מציצים לרגעים במראה התינוק בסריקות ובאולטרסאונד, והשיא הוא הפגישה הבלתי עקיפה הזאת. באופן די טבעי הטיפול בתינוק תובעני היא משימה מאוד קשה אשר מופקדת בידיים של האימהות ברוב המכריע של המשפחות, אך מה קורה כאשר לצד כל השמחה הזו מתחיל לצמוח לו צד אחר, שבו לא רואים מחשבות חיוביות אלא רק מחשבות קשות לגבי האימהות עם חוסר חיבור אל התינוק?

התופעה של דיכאון אחרי הלידה היא כזאת שמאפיינת בעיקר נשים ללא מעגל תמיכה, כאלה שעברו לידה קשה או כאלה שמגדלות תינוק תובעני במיוחד, והטיפול לצד ההבנה כי זה אכן דיכאון ולא "בייבי בלוז" הוא כזה שמתחיל עם מודעות לעניין.

רגע אחרי לידה

נשים רבות מתעצבנות על כל התחושה המזויפת שאותה "מוכרים" להם בכל הסיפורים והסרטים שאינם נאמנים למציאות בכלל. זה נראה כי תקופה ארוכה נשים היו אמורות פשוט לשתוק ולא לומר כי מעבר לאושר צרוף הגידול של תינוק יכול להיות תהליך מתסכל לרוב. עם הזמן עלתה לה המודעות המצב הזה של דיכאון אחרי הלידה, כאשר נשים רבות נשמו לרווחה והחלו לשוחח יותר לגבי מה שמעיק ומה שקשה עליהןבאמצעות שיחה עם חברות או השתתפות בפורומים ברשת כמו פורטל הריון, דבר שמוביל בצורה טובה יותר ליצירה של מעגל חברתי קהילתי שמסייע בכל קושי של אמא שעלולה להיות עם דיכאון, אפילו מבלי שהיא תבין זאת.

איך מקבלים טיפול

נכון להיום זה כבר ברור כי דיכאון לאחר הלידה יכול להגיע אל 5-25 אחוז מן היולדות, והחשיבות של הכרת הסימפטומים לצד קבלת דרכי טיפול יעילות מביאים אל גידול תינוקות בצורה שמטפלת באימהות עם תחושות קשות לגבי התינוק שהן מחזיקות. זה חשוב כי כל יולדת תהיה בסביבה תומכת שמסייעת לה להתמודד עם התקופה הלא פשוטה של טיפול בתינוק קטן ומלא בדרישות פיזיות ורגשיות, שיחות עם מטפל רגשי, פסיכולוג או פורום הורות יכול לסייע גם כן, ובסופו של דבר חשוב להבין כי מדובר בשלב אשר עם הסיוע הנכון חולף לו ומקבל את התצורה של אורח חיים לצד גידול ילד.

 

My Blog אורח חיים אסתטיקה ופנאי ביטוחים בעלי חיים בריאות בריאות הנפש הריון ולידה כללי תזונה
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בחינת היתרונות הבלתי ידועים של אביזרים למבוגרים בשיפור חיי האהבה
בנוף העצום של מערכות יחסים רומנטיות, אביזרים למבוגרים ממלאים לעתים קרובות תפקיד בלתי מדובר אך...
קרא עוד »
אפר 04, 2024
סוגי מסאג'ים שכדאי להכיר
היום ניתן למצוא בשוק לא מעט סוגי מסאג'ים שונים שכל אחד חייב להכיר. רוב האנשים לא מבינים את ההבדלים...
קרא עוד »
פבר 27, 2020
איזה אמצעי מניעה הכי מתאים לך?
כיום יש לא מעט סוגים שונים של אמצעי מניעה אשר שונים זה מזה באופן פעולתם. חלקם כוללים שינויים...
קרא עוד »
יונ 21, 2020