חולי סרטן – חשוב שתדעו את זכויותיכם

רולטור 4 גלגלים

המאמר באדיבות משרד עורכי דין פייפר כהן

חולי סרטן רבים נמצאים במאבק יום – יומי להישרדות שלהם. הם נלחמים במחלה קשה, עוברים טיפולים נוראיים ונמצאים במצב פיזי ומנטלי לא פשוט בכלל. בתוך כל המצב הזה, אין לרובם את האנרגיה והזמן הדרוש כדי להשקיע במימוש הזכויות המגיעות להם. אך חשוב להבין כי חולי סרטן זכאים לפי החוק להקלות רבות, אשר יכולות לעזור להם גם במישור הכלכלי וגם בפן של קבלת שירותים וטיפולים מיוחדים. חשוב למשל לדעת, כי חולי סרטן זכאים לקבל מביטוח לאומי הכרה באובדן כושר העבודה שלהם, דבר שיאפשר להם לקבל קצבה חודשית קבועה. כמו כן, חולי סרטן שממשיכים לעבוד, זכאים לקבל הטבות מס שונות והנחות במגוון רחב של תחומים שונים. המוסד לביטוח לאומי מעניק לחולי סרטן מסלול טיפול מהיר, אשר מאפשר לסיים את הטיפול בבקשה שלהם תוך 30 ימים בלבד.

כל הזכויות של חולי סרטן

כאמור, המוסד לביטוח לאומי מנסה להקל על חולי הסרטן באמצעות טיפול זריז יותר בבקשה שלהם. הטבה נוספת היא היכולת שלא להגיע לוועדה רפואית, באמצעות שליחה של טופס רפואי מיוחד שחתום עליו האונקולוג של החולה. הדבר מקל מאוד על חולים שמתקשים להגיע פיזית לוועדה הרפואית.

חולי סרטן זכאים לקבל מביטוח לאומי קצבת נכות כללית, במידה וכושר ההשתכרות שלהם נפגע. בדרך כלל, ביטוח לאומי מאשר קבלה של קצבת נכות זמנית, ולאחר פרק זמן מסוים העניין נבחן מחדש, לצורך המשך תשלום הקצבה או לחילופין הפסקתה. בזמן קבלת הקצבה מביטוח לאומי, החולה זכאי לקבל גם הנחה בארנונה, פטור מתשלום בקופת חולים, סיוע ברכישת תרופות ועוד.

בחלק מהמקרים ניתן להוכיח כי מחלת הסרטן קשורה למקום העבודה של החולה. למשל, סרטן העור יכול להיות מוכר על ידי המוסד לביטוח לאומי בתור מחלת עבודה הקשורה לעבודה בשמש. מומלץ להתייעץ עם רופא שמתמחה בתחום, כדי לוודא את הזיקה של המחלה לסוג העבודה שלכם. במידה והרופא מאשר, ניתן לקבל הכרה מביטוח לאומי בתור נפגע עבודה, דבר שיאפשר קבלת גמלת נכות מהעבודה, הטבות שונות כגון טיפול רפואי ושיקום חינם, פיצוי כספי בשל אובן כושר עבודה ועוד.

 

My Blog אורח חיים אסתטיקה ופנאי ביטוחים בעלי חיים בריאות בריאות הנפש הריון ולידה כללי תזונה
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מדרסים לילדים – מתי כדאי לעשות?
מדרסים הם מוצר אורתופדי מעולה שנועד לענות על הצרכים השונים של כף הרגל, למנוע בעיות שעלולות להיווצר...
קרא עוד »
אוג 22, 2019
מידע על ורידים בולטים
ורידים בולטים ברגליים וגם בידיים זוהי תופעה נפוצה למדי. סובלים ממנה נשים וגם גברים כאשר השכיחות...
קרא עוד »
פבר 09, 2019
שולחן חשמלי
היום ניתן למצוא הרבה יותר מודעות לצורך להזיז את הגוף במשך היום. אם בעבר היה נהוג לשבת לאורך שעות...
קרא עוד »
יונ 19, 2020