כל מה שרציתם לדעת על חיסונים לכלבים

חיסון משושה לכלב - מה תופעות הלוואי שאתם צריכים לצפות להם?

כמו בבני אדם גם את הכלבים היקרים שלנו נחסן על מנת לשמור עליהם מפני כל רע. אמנם נושא החיסונים לילדים מעורר כותרות בעת האחרונה אך אין ספק שחיסונים לכלבים הינו דבר הכרחי ובמיוחד כאשר הינם מסתובבים, מרחרחים ומתגודדים עם כלבים אחרים מידי יום או עומדים להיכנס לפנסיון.

אילו חיסונים יש

ישנם כמה חיסונים שנהוג להעניק לכלבים ואילו חלקם חיסוני חובה. כמו כן ישנם חיסונים בהם משתמשים כדי לחסן גורים בלבד כמו חיסון הפרוו המונע מחלת גורים שכיחה וניתן לגורים בני כשישה שבועות. בנוסף גורים מקבלים גם את חיסון המשושה בצורה מתונה במהלך כמה שבועות וזאת מפני שהינם עדיין חלשים. לאחר שהכלב גדל יקבל הכלב את חיסון המשושה (שמונע התפתחות של כשישה מחלות מדבקות) פעם אחת בשנה. חיסון הכלבת שהינו נחשב חיסון חובה לכל הדעות גם מפני שמחלת הכלבת מסוכנת ומדבקת בני אדם ניתן גם הוא פעם בשנה ובפעם הראשונה שהכלב מקבל את חיסון זה מוחדר לגופו גם השבב האלקטרוני שהינו כמו תעודת הזהות של הכלב. ישנו גם חיסון השעלת. את חיסון השעלת נוהגים לתת בעיקר לפני שמכניסים את כלב הקינג צ'ארלס לפנסיון כלבים וזאת על מנת למנוע את הידבקותו האפשרית במחלה. למידע נוסף והמלצות מוזמנים לפנות אל אורן שפר, מומחה בתחום גידול כלבי קינג צ'ארלס.

טיפולים מונעים

טיפולים מונעים אמנם עובדים בצורה דומה לחיסונים על ידי מניעת התפתחות של מחלות או מזיקים אך אינם נחשבים לחיסונים. הטיפול המנוע הנפוץ והמוכר ביותר לבעלי הכלבים הינו טיפול מנוע פרעושים וקרציות. ישנן כמה דרכים למנוע התיישבות של פרעושים וקרציות על גבי הכלב והינם באמצעות הרעלת עורו החיצוני של הכלב באמצעות קולרים מיוחדים ולרסס או לטפטף על עור הכלב רעלים ייעודיים למניעת פרעושים באזורים שאינו יכול ללקק. טיפול מונע הכרחי נוסף נקרא "תילוע". תילוע הינו טיפול מונע שניתן לכלבים על מנת למנוע את פעולתה של תולעת הפארק. תולעת הפארק מגיעה אל כלבים וכלבי קינג צ'ארלס לאחר שאכלו חיפושית זבל ותולעת זו יכולה אף להרוג את הכלב. את טיפול התילוע יש להעניק לכלב בזריקה או באמצעות כדור אחת לשלושה חודשים.

My Blog אורח חיים אסתטיקה ופנאי ביטוחים בעלי חיים בריאות בריאות הנפש הריון ולידה כללי תזונה
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אבידור מדרסים – מדרסים אמיתיים בהתאמה אישית
אבידור מדרסים הינו מכון מקצועי ואיכותי המתמחה במדרסים בהתאמה אישית. מדובר למעשה על צורך מהותי וחיוני...
קרא עוד »
אוק 01, 2020
סוגי מסאג'ים שכדאי להכיר
היום ניתן למצוא בשוק לא מעט סוגי מסאג'ים שונים שכל אחד חייב להכיר. רוב האנשים לא מבינים את ההבדלים...
קרא עוד »
פבר 27, 2020
מזרן לתינוק
כל מי שמצפה לתינוק חדש בבית, מבין את תחושת ההתרגשות והבהלה שאוחזת בזוג ההורים הטרי. רוב ההורים הטריים...
קרא עוד »
ספט 24, 2020