האם גרמניה מעניקה גם פיצויים לניצולי שואה מרומניה?

על פי הסכם בין ישראל לגרמניה שנחקק בשנת 1975 – הוחלט כי ניצולי שואה שעבדו במחנות המוות ובמחנות הכפייה יקבלו דמי ביטוח לאומי, קצבה ופיצויים. פיצויים לניצולי שואה מגיעים גם למי שלא עבד במחנות וגם למי שלא היה אזרח גרמני, משום שבשנת 2019 הגיעה משלת ישראלי להסכם עם ממשלת גרמניה שנועד לפצות 8000 ניצולי שואה מעשרים ערים ברומניה.

 

מה גובה הפיצויים שיקבלו ניצולי שואה שהגיעו מרומניה?

ניצולים שהיו תושבי רומניה וצאצאים שלהם יוכלו לקבל פיצויים באופן רטרואקטיבי על סך כולל של 750 מיליון עד 1.5 מיליארד שקלים. הסכום שיקבל כל ניצול יעמוד בממוצע על 150 אלף שקלים. הניצולים יקבלו גם קצבה חודשים של בין 400 עד 800 שקלים לחודש – קצבה שתעלה לגרמניה עד 60 מיליון שקלים בשנה: סכום שנועד לאפשר לקשישים ניצולי שואה וליורשים שלהם איכות חיים טובה יותר.

 

כיצד אפשר לקבל פיצויים לניצולי שואה מרומניה?

מי שהוריו, סביו או כל קרוב אחר הוא ניצול שואה שהגיע מרומניה, יכול לפנות למוסד לביטוח לאומי כדי לברר מהן הזכויות אשר מגיעות לניצולים או לשארים וליורשים שלהם. היוזמה דורשת כי 8,000 ניצולים שחיים בישראל יקבלו כספי שילומים ופיצויים כמו גם דמי ביטוח לאומי מגרמניה.

בין היתר יש זכויות נוספות לניצולי שואה של הביטוח לאומי שחשוב לדרוש. במידה ואתם נתקלים בקשיים במימוש הזכויות שלכם או של הקשישים שזקוקים לפיצוי – חשוב לפנות אל משרד עורכי דין מקצועי שעוסק בתביעת הביטוח הלאומי הגרמני בשם עובדי גטאות וצאצאיהם. כך אפשר לזרז תהליכים ולקבל את הפיצוי הגמלה והזכויות עבור מי שעבר את השואה.

 

מוזמנים לפנות אלינו: http://xn--6dbebpbab4ajbw3b1a8a.com/.

My Blog אורח חיים אסתטיקה ופנאי ביטוחים בעלי חיים בריאות בריאות הנפש הריון ולידה כללי תזונה
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה זה שבלונות לגבות?
עיצוב גבות היא טכניקה המשמשת נשים לקבלת מראה של גבות מרשימות. ניתן לעשות זאת עם פינצטה, עיפרון גבות,...
קרא עוד »
ינו 18, 2023
איך להיפטר מעור קשה בצורה נכונה
טיפוח כף הרגל הוא נושא חשוב מאוד לאנשים רבים. טיפול בכף הרגל חשוב בכל היבטי חיינו. זה משפיע על הבריאות...
קרא עוד »
ספט 13, 2022
סובלים ממגרנה? כדאי לנסות דיקור סיני
מיגרנה היא מחלה כרונית שתוקפת לפחות 20% מהאוכלוסייה בעולם המערבי. מתוך ה 20% האלה, תמצאו מספרים גדולים...
קרא עוד »
אפר 10, 2022