טיפול בכתמי אקנה

אקנה היא תופעה מטרידה וממושכת שמתרחשת לרוב בגיל ההתבגרות, כאשר שינויים הורמונליים בגופם של המתבגרים מייצרים תגובות דלקתיות המתבטאות בפצעונים שמופיעים בפנים, חזה, גב, כתפיים ואזורים אחרים בגוף בהם יש ריכוז של בלוטות חלב וזקיקי שיער.

לרוב מדובר על דלקת שמתרחשת כתגובה לא תקינה של הגוף לעודף הורמון הטסטוסטרון, המיוצר בכמות גבוהה במיוחד במהלך גיל ההתבגרות. פצעי האקנה מוכרים גם בשם של "פצעי בגרות", מכיוון שאותם פצעים צצים על פני העור בגילאי ההתבגרות כשהתסמינים נרגעים ואף חולפים ככל שתהליכי ההתבגרות ההורמונליים חולפים.

למרות שמדובר על תהליך חולף אצל כל נער ונערה, יש כאלו הסובלים מהשלכות לא נעימות כתוצאה מתסמיני האקנה ביניהן הופעה של כתמי אקנה שאינם אסתטיים, הפוגמים בעור ובמראה החיצוני גם בגילאים בוגרים.

כתמי אקנה – למה זה קורה?

פצעי האקנה/בגרות נוצרים כאשר קיימת הפרשה שומנית גבוהה במיוחד מבלוטות החלב בעור, דבר שיוצר מעין פקק בזקיקי השערות וכן מצע אידיאלי להיווצרות חיידקי אקנה מתחת לעור. ההתבטאות של דלקת זו מתרחשת באמצעות הופעה של פצעונים בגדלים שונים בצבע אדום, כשראש הפצעון בצבע לבן או שחור בהתאם לרמה בה זקיק השיער סתום.

לקביעת טיפול בכתמי עור היכנסו לאתר שלד"ר רונן גלזינגר

הופעת הפצעונים ותהליכי הדלקת הם תופעה זמנית שחולפת עם הזמן ועם טיפול מתאים לכך, אך ישנם מקרים בהם פצעי האקנה הופכים למטרד קבוע ואינם נעלמים מהפנים גם לאחר שעברו שנים רבות מגיל ההתבגרות. לרוב כתמי אקנה נוצרים בפנים כתוצאה מאיחוי לא שלם ואיכותי של העור, וכך נשארים מעין חורים, שקעים ואף גבשושיות על העור המשפיעים על המראה האסתטי והחלק של עור הפנים.

איך אפשר לטפל בכתמי אקנה?

בשונה מטיפול בפצעי אקנה במהלך גיל ההתבגרות, טיפול בכתמי אקנה נעשה בטכניקות מורכבות וחזקות יותר כיוון שמדובר על מעין הצטלקויות שנוצרו על גבי העור כתוצאה מפצעי האקנה. לכן דרכי הטיפול בכתמים אלו יכול להיעשות במגוון שיטות ותהליכים:

  • קרמים ומשחות – יישום ומריחה של קרמים, משחות ותכשירים קוסמטיים אחרים שחודרים לעומק העור, ומאפשרים את הרגעת וחידוש העור וכן גם מצליחים להבהיר את הכתמים הבולטים על העור.
  • פילינג – שיטה זו הינה הנפוצה לטיפול בכתמי אקנה, כאשר במהותה היא נועדה לקלף את שכבות העור בכדי לחדש אותו ובכך להעלים את מראה כתמי האקנה שנוצרו על עור הפנים.
  • לייזר/קרני אור – זוהי טכניקה מתקדמת המשתמשת במכשור חדשני המפיץ קרני לייזר/אנרגיית אור לשכבות העור העמוקות, ובכך מאפשר לעור להתחדש על ידי יצירת קולגן שמבריא את מראה העור ומעלים/מטשטש צלקות.

היכן מבצעים טיפולים אסתטיים להעלמת כתמי אקנה?

ישנם סוגים שונים של טיפולים לכתמי אקנה, כאשר הטיפולים המתקדמים יותר עם מכשור חדשני נחשבים לפורצי דרך ויעילים ביותר. טיפולים כאלו נעשים בקליניקות פרטיות של רופאים מומחים לאסתטיקה רפואית ופלסטית, כשהתאמת סוג ותדירות הטיפול נעשית לכל מטופל בהתאמה אישית מלאה.

למידע נוסף ד"ר רונן גלזינגר

My Blog אורח חיים אסתטיקה ופנאי ביטוחים בעלי חיים בריאות בריאות הנפש הריון ולידה כללי תזונה
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הפסקת הריון יזומה – איך עוברים את הועדה?
האם נכנסת להיריון לא רצוי? מעוניינת בהפסקת היריון יזומה? מה עלייך לעשות ואל מי פונים? במאמר זה נכתוב...
קרא עוד »
יול 19, 2021
טיפול טבעי בכאבי בטן
אחת התלונות הנפוצות ביותר של אנשים היא כאבי בטן. זה נובע מסיבות רבות וחלקן רציניות מספיק כדי לגרום לך...
קרא עוד »
יול 28, 2022
איך מתרגמים מסמך רפואי?
המאמר באדיבות GTS תרגומים מסמכים רפואיים כמו: מרשמים, רשימת התוויות רפואיות, עלונים רפואיים, מסמכים...
קרא עוד »
אוג 28, 2019