איך מנהלים עמותה בימי משבר כלכלי ואילו גורמים יכולים לעזור?

ניהול עמותה בימי משבר

ניהול עמותה כרוך בלא מעט עבודה ופעילות חברתית ועסקית, ולעיתים יש צורך לגייס מתנדבים ותרומות על מנת להמשיך את העשייה החברתית של הארגון. ברגעים מאתגרים, ובתקופות בהן העמותה נקלעת למשבר כלכלי, ההתנהלות חייבת להיעשות באופן מושכל, ולו כדי להוזיל עלויות ולגייס תרומות – ובכך לשמור על המשך פעילותה התקינה של העמותה ולהימנע מסגירתה. איך מנהלים עמותה בימי משבר כלכלי ואילו גורמים יכולים לעזור לכם? ריכזנו בעבורכם מידע חשוב בנושא.

גיוס משאבים מושכל

ראשית נציין שיש לא מעט חברות וארגונית שעשויים לסייע לכם. על כן, נמליץ להיעזר בחברות שייעודן לחבר בין עמותות וארגונים לבין קרנות פילנתרופיות. שנדגים? אטלס היא חברה שמסייעת לעמותות וארגונים ללא מטרות רווח, ויש ברשותה מאגר מקוון לגיוס משאבים בו ניתן למצוא אלפי מקורות מימון מישראל ומהעולם. מדובר בכלי טכנולוגי מצוין שמקל באופן ניכר על עבודתו של מגייס המשאבים, והוא אידאלי עבור חיבור בין ארגונים שונים לבין קרנות פילנתרופיות.

פנייה אל גורמים פילנתרופיים עשויה לסייע לכם לגייס כספים עבור העמותה, כשיש מגוון רחב של תורמים וקרנות פילנתרופיות שונות. הפנייה אל הגומרים הללו צריכה להיעשות באופן מושכל ובאמצעות ליווי של אנשי מקצוע המומחים בתחום הפילנתרופיה.

מלבד זאת, נסו לפנות אל יועץ עסקי שיסייע לכם להתנהל בעמותה באופן חכם, ולו כי ניהול עמותה דומה מאוד לניהול עסק, וחשוב להיעזר בבעלי מקצוע שעשויים לסייע לכם בפן הכלכלי, ויעזרו להיחלץ מן המשבר.

להוזיל עלויות

משבר כלכלי עשוי להשפיע על העמותה באופן משמעותי, ועל כן כדאי להבין מבעוד מועד את עומק המשבר, ולו כדי שתוכלו לפעול בהתאם. מומלץ ואפילו רצוי לערוך רשימה של כל ההוצאות שאינן חיוניות ולהבין כיצד ניתן להוזיל עלויות ולצמצם את כמות ההוצאות החודשית של העמותה.

משבר כלכלי בעמותה עלול להתרחש גם ללא התראה מוקדמת, ולכן חשוב להיערך למצבים הללו מראש, ולהכין תכנית ב' לתקופות כלכליות מאתגרות. נסו להבין אילו ארגונים יסייעו לכם באופן המיטבי וכיצד תוכלו להוזיל עלויות ולצלוח את התקופה. בהצלחה.

My Blog אורח חיים אסתטיקה ופנאי ביטוחים בעלי חיים בריאות בריאות הנפש הריון ולידה כללי תזונה
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שפעת חורף: זה מה שחשוב שתדעו
החורף כבר כאן, ואיתו מגיעות גם מחלות החורף השונות, כשהמוכרת ביניהן היא השפעת. השנה ניכר כי השפעת תוקפת...
קרא עוד »
ינו 13, 2020
רוצים להתכונן למוות תתחילו בבחירת מצבה
בכל הנוגע לתכנון מוות, בחירת מצבה היא שלב חשוב. מצבות הן לרוב התזכורת הפיזית האחרונה לחייו של אדם, והן...
קרא עוד »
ינו 18, 2023
הרבלייף – זה באמת יעיל?
במאמר זה, אנו הולכים לדון על הרבלייף. זהו אחד התוספים הפופולריים ביותר לירידה במשקל בעולם. זוהי ערכת...
קרא עוד »
אוג 23, 2022